Kako da pripremiš svoj Linkedin profil za prvu stručnu praksu?

Kako da pripremiš svoj Linkedin profil za prvu stručnu praksu?

Danas, u vremenu brzih tehnoloških promena i sve veće konkurencije, važno je iskoristiti svaku mogućnost koja ti može pomoći da se istakneš i pronađeš priliku za prvu stručnu praksu i napraviš prve, ali važne korake u svojoj karijeri.

Danas, u vremenu brzih tehnoloških promena i sve veće konkurencije, važno je iskoristiti svaku mogućnost koja ti može pomoći da se istakneš i pronađeš priliku za prvu stručnu praksu i napraviš prve, ali važne korake u svojoj karijeri.

LinkedIn je postao nezaobilazan alat u profesionalnom svetu i pravo je vreme da ga iskoristiš.

Zamisli ga kao bilo koju drugu društvenu mrežu, sa tim da ćeš ovde pratiti i biti praćen/a od strane onih sa sličnim profesionalnim interesovanjima.

Možda tvoju prvu stručnu praksu ili zaposlenje dobiješ upravo preko LinkedIn-a.

Zato, sredi svoj Linkedin profil i raširi mrežu konekcija!

Sve što je potrebno da uradiš jeste da ispratiš nekoliko narednih koraka koje smo pripremili za tebe i tvoj profil na Linkedin-u će biti upečatljiv.

Kvalitetna profilna slika

Kada neko prvi put dođe na tvoj profil, prva stvar koju će primetiti je upravo profilna slika, pa se potrudi da ona oda utisak ozbiljnosti. U svetu gde se prvi utisak formira veoma brzo, nakon svega nekoliko sekundi, ovaj vizuelni element ima ogroman značaj.


Odaberi jasnu i po mogućstvu profesionalnu sliku sa adekvatnom garderobom. Sve suprotno tome nikako ne može ostaviti ozbiljan utisak na regrutere. Izbegavaj selfije, fotografije sa prijateljima ili one iz noćnog provoda.

Ozbiljna fotografija je jedan tako mali, a opet podjednako važan korak u kreiranju ličnog brenda.

Neka tvoja profilna slika kaže: “Da, spreman/a sam za posao i želim nove izazove u životu!

Evo i nekoliko saveta kako fotka treba da izgleda:

  • Jasna i dobro osvetljena slika gde će tvoje lice biti u prvom planu;

  • Garderoba - Nosi formalniji outfit primeren poslovnom okruženju, pri čemu su neutralne boje obično najbolji izbor;

  • Pozadina - Idealno je da pozadina bude svetlija ili neutralnija kako bi ti došao/la do izražaja.

Headline – predstavi svoje zanimanje

Headline je kratak opis koji se prikazuje ispod tvog imena. Ovde se uglavnom piše naziv trenutne pozicije i kompanije u kojoj radiš, ili zanimanje.


S obzirom da si ti neko ko je na početku karijere i još uvek nemaš iskustva, sigurno se pitaš kako da popuniš ovaj deo.

Sasvim je u redu da napišeš “student” i navedeš svoj fakultet, na primer „Student Fakulteta organizacionih nauka, Univerzitet u Beogradu“.

Kasnije, kada budeš imao/la više radnog iskustva, ovaj deo uvek treba da bude ažuriran u skladu sa trenutnom pozicijom ili zanimanjem.

O tebi (About) - podeli svoju priču sa drugima

Deo „o tebi“ je prostor gde možeš ukratko ispričati svoju priču, opisati svoje ciljeve i veštine i šta je ono što te motiviše.


Neka prva rečenica bude pravi mamac za čitanje, nešto lično, autentično i iskreno. Na primer, šta je ono što te je navelo da pomisliš da želiš da se baviš nekim poslom, ko je ta osoba na koju prvo pomisliš u tom trenutku.

Napiši nešto o školskim ili fakultetskim projektima na kojima si do sada radio/la, kao i šta je ono što si izvukao/la kao suštinu tog rada.

Ovde možeš i detaljnije da pojasniš posetiocima zašto si baš ti taj/ta koga oni treba da zaposle, kako se ljubav prema profesiji rodila, gde je nastala, ali i u kom pravcu bi ti voleo/la da se ona razvija.

Iako je Linkedin profil mesto gde ljude pretežno informišeš o svojoj karijeri, ovo je ipak prava prilika da kažeš nešto više o sebi kao osobi i da privučeš nečiju pažnju, i to bez dana radnog staža. Nešto, o čemu bi mogao da pričaš tek na nekim od finalnih razgovora za posao.

Svakako je savet da ovaj deo bude koncizan i sažet, jer se za proveru podataka na profilu, kao i za CV, izdvaja jako malo vremena.

Obrazovanje i radno iskustvo - istakni sve ono što znaš da radiš i što si završio/la

Kada nemaš prethodno radno iskustvo u struci, isticanje dosadašnjeg obrazovanja, kurseva i radionica postaje ključno za privlačenje pažnje, posebno kada tražiš praksu. Svakako se ceni navođenje svih poslova koje si do sada radio/la tokom studentskih dana (npr. promocije i sl.).

Odeljak "Obrazovanje" i na LinkedIn profilu je prilika da pokažeš da poseduješ relevantna znanja za početak karijere u određenoj oblasti, dok „Radno iskustvo“ daje na značaju, iako su u pitanju studentski poslovi.

Evo i šta je sve važno navesti:

  • Obrazovanje - navedi sve obrazovne institucije i programe, kao i koliko su trajali - srednja škola i fakultet;

  • Dodatni kursevi, obuke i radionice - oni mogu biti posebno važni kao praktičan primer tvojih interesovanja;

  • Studentski poslovi – navedi sva angažovanja tokom studija.

Veštine i jezici

Uz obrazovanje, radno iskustvo i kurseve, važno je da istakneš i veštine koje  poseduješ, a dele se na:

  • Tehničke veštine – u okviru tehničkih veština možeš da istakneš poznavanje različitih alata, počevši od Microsoft Office paketa, preko alata za organizovanje i vođenje projekata, alata za dizajniranje, kreiranje videa, itd.

  • Lične (meke) veštine – bitno je da istakneš lične veštine koje poseduješ, a tu spadaju komunikacijske veštine, upravljanje vremenom, timski rad, analitičke veštine, organizacione veštine, itd.

Izdvojićemo neke veštine i približno ih objasniti kako bi uneo/la što više podataka na svom LinkedIn profilu.

Komunikacijske veštine - sposobnost efikasne komunikacije, kako pisane tako i usmene, što je važno u mnogim profesijama;

Upravljanje vremenom - efikasna organizacija svojih zadataka, što rezultira povećanom produktivnošću i sposobnošću da postigneš više za manje vremena;

Timski rad – sklonost ka timskom pristupu razvijanja ideja, rada na određenim projektima i rešavanja problema.

Osim veština, istakni i sve jezike koje znaš, kao i nivo znanja svakog jezika. Na primer: Engleski jezik, nivo B2. Ukoliko imaš sertifikate o stručnosti od jezičkih institucija, navedi ih pored jezika na koji se odnose.

Mreža i preporuke - poveži se i izgradi kvalitetnu mrežu konekcija


Važno je da se povežeš sa ljudima iz svoje oblasti i onih koje su joj bliske.

Za početak, dodaj svoje profesore, kolege sa studija, mentore i druge osobe sa kojima si nekada sarađivao.

Ne ustručavaj se da zatražiš preporuke od profesora ili mentora koji te dobro poznaju i na čijim predmetima si se dobro pokazao/la. Ove preporuke mogu dodatno potvrditi tvoje sposobnosti i profesionalnost.

_____

Ovo je bio kratak vodič za kreiranje i unapređenje tvog Linkedin profila koji je omladinska zadruga Mjob pripremila za tebe. Nadamo se da je bilo dovoljno korisnih saveta. Obavezno proveri sve poslove na našem sajtu koji čekaju na tebe i već za nekoliko dana kreni da radiš. Preuzmi i našu Mjob aplikaciju, kako bi na samo jedan klik bio/la od novog zaposlenja.

Datum izdavanja: 4. септембар 2023.